Komentarze (0)
Producenci samochodów osobowych sporadycznie kiedy przewidują w standardzie wyposażenie swoich wehikułów w hak holowniczy. Nawet jeśli sporządzają w swoim projekcie przydatne miejsca montażowe, to nie zawsze oferują jednak hak w okresie gwarancyjnym – jest to w końcu pewna ingerencja w auto i Autoryzowane Punkty Obsługi nie zawsze chcą się podejmować tego gatunku instalacji. Co więcej, zakup oryginalnego haka holowniczego może być także sporym kosztem!
Kilka śrub, a haki holownicze?
Rozwiązaniem, które przynosi nam możliwość ciągnięcia samochodem osobowym przyczepy, jest niezbicie zakup dedykowanego haka holowniczego, który przy okruszynie zręczności manualnych mamy możliwość na własną rękę zamontować i podłączyć. Wymaga to wyłącznie przykręcenia kilku śrub w odpowiednich miejscach jak i wpięcia się w istniejąca już wiązkę elektryczną, a tym samym doprowadzenia oświetlenia do przyczepy.
Trwały hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/16-haki-holownicze-Citroen.
Nie zawsze prosto
Warto zdawać sobie sprawę jednakże to, iż nie w każdym czterokołowcu montaż jest taki łatwy. Jednym z modeli, w którym producent poniekąd nie przewidywał możliwości montażu haka holowniczego, jest Mazda 6. Wiąże się to nie tylko z całkowitym brakiem tego gatunku dodatków w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży, lecz też z koniecznością wiercenia otworów w karoserii pojazdu, a później ich odpowiednim zabezpieczeniem przed rdzą.
Reasumując, najczęściej dedykowany hak holowniczy osiągalny w postaci zamiennika powinien wystarczyć i nie sprawić żadnych kłopotów przy montażu. Mogą przydarzyć się jednakże wyjątki i powinno się być tego świadomym, żeby podjąć odpowiednią decyzję o samodzielnym montażu lub też zleceniu go znawcom.
Jeśli zastanawiasz się nad zakupem mocnego haka holowniczego polecam http://taniemoto.pl/35-haki-holownicze-Mercedes.