Archiwum 22 listopada 2015


lis 22 2015 Dobieramy hak
Komentarze (0)

Producenci samochodów osobowych sporadycznie kiedy przewidują w standardzie wyposażenie swoich wehikułów w hak holowniczy. Nawet jeśli sporządzają w swoim projekcie przydatne miejsca montażowe, to nie zawsze oferują jednak hak w okresie gwarancyjnym – jest to w końcu pewna ingerencja w auto i Autoryzowane Punkty Obsługi nie zawsze chcą się podejmować tego gatunku instalacji. Co więcej, zakup oryginalnego haka holowniczego może być także sporym kosztem!

 

Kilka śrub, a haki holownicze?

 

Rozwiązaniem, które przynosi nam możliwość ciągnięcia samochodem osobowym przyczepy, jest niezbicie zakup dedykowanego haka holowniczego, który przy okruszynie zręczności manualnych mamy możliwość na własną rękę zamontować i podłączyć. Wymaga to wyłącznie przykręcenia kilku śrub w odpowiednich miejscach jak i wpięcia się w istniejąca już wiązkę elektryczną, a tym samym doprowadzenia oświetlenia do przyczepy.

 

Trwały hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/16-haki-holownicze-Citroen.

 

Nie zawsze prosto

 

Warto zdawać sobie sprawę jednakże to, iż nie w każdym czterokołowcu montaż jest taki łatwy. Jednym z modeli, w którym producent poniekąd nie przewidywał możliwości montażu haka holowniczego, jest Mazda 6. Wiąże się to nie tylko z całkowitym brakiem tego gatunku dodatków w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży, lecz też z koniecznością wiercenia otworów w karoserii pojazdu, a później ich odpowiednim zabezpieczeniem przed rdzą.

 

Reasumując, najczęściej dedykowany hak holowniczy osiągalny w postaci zamiennika powinien wystarczyć i nie sprawić żadnych kłopotów przy montażu. Mogą przydarzyć się jednakże wyjątki i powinno się być tego świadomym, żeby podjąć odpowiednią decyzję o samodzielnym montażu lub też zleceniu go znawcom.

 

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem mocnego haka holowniczego polecam http://taniemoto.pl/35-haki-holownicze-Mercedes.

martura36   
lis 22 2015 Hak holowniczy i jego zużycie
Komentarze (0)

Każdemu z nas wydaje się, że hak holowniczy zainstalowany w naszym samochodzie jest narzędziem wiecznym i w żaden sposób nie ulega zniszczeniu. Nic jednak bardziej mylnego! Hak holowniczy, a tak w istocie jego kula, ulega zużyciu cały czas – począwszy od momentów, gdy ciągniemy przyczepę, a skończywszy na parkowaniu pod chmurką. Dlaczego tak jest i co powinniśmy wiedzieć o zużyciu kuli haka holowniczego, aby bez przeszkód móc ciągnąć przyczepę i nie narażać zdrowia i życia zarówno nas samych, a także innych uczestników ruchu drogowego?

 

Średnica kuli haka!

 

Najprostszym testem zmęczenia kuli haka holowniczego jest test jej średnicy. Jeżeli ma ona mniej niż 49 milimetrów to definitywnie kwalifikuje się do wymiany na nową i nie powinniśmy takiego haka holowniczego używać. Mniejsza średnica kuli powoduje zbytnio wielki luz między nią, a gniazdem zaczepu, co skutkuje niepewnym połączeniem, a w skrajnych wypadkach może spowodować odłączenie się przyczepy w ruchu i poważne wydarzenie drogowe!

 

Trwały hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/25-haki-holownicze-Iveco.

 

Okoliczności zużycia

 

Kula haka holowniczego eksploatuje się przez tarcie spowodowane podłączeniem do niej przyczepy – im częściej jedziemy z przyczepą tym prędzej nasza kula się zużytkuje. Należałoby o nią troszczyć się też w stanie „spoczynku” i zabezpieczać ją przed deszczami i rdzą poniekąd przez użycie specjalnej nakładki na kule haka – kosztuje ona niespełna parę złotych, a nie ulega najmniejszej wątpliwości wpłynie na odporność naszej kuli haka holowniczego. Jeżeli chcemy pod tym względem poczynić oszczędności to też jest to realne – na ulicach coraz częściej zauważa się pojazdy z nałożoną przeciętą piłką tenisową na kulę haka holowniczego. Aczkolwiek czy parę złotych na porządny produkt jest barierą nie do przeskoczenia? Dbajmy o swoje haki holownicze!

 

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem solidnego haka holowniczego polecam xhttp://taniemoto.pl/51-haki-holownicze-Toyota.

martura36   
lis 22 2015 Uniwersalny hak holowniczy do samochodu
Komentarze (0)

Dość często w sieci www, głównie na wszelkiego rodzaju forach internetowych, możemy przeszukać liczne zapytywania o to, czy istnieje coś takiego jak uniwersalny hak holowniczy. Jeśli mówimy o autach osobowych to odpowiedź może być wyłącznie jedna – nie! Z jakiego powodu w przypadku czterokołowców ciężarowych i dostawczych jest możliwy montaż względnie jakiegokolwiek haka holowniczego, a w przypadku aut osobowych powinno się korzystać ze znacznie kosztowniejszych rozwiązań dedykowanych konkretnym modelom?

 

Trwały hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/27-haki-holownicze-Kia.

 

Haki holownicze - Inna konstrukcja

 

Wynika to w zasadzie z budowy i konstrukcji aut osobowych. Hak holowniczy musi być założony do komponentów konstrukcyjnych, a nie przykręcony w pierwszym lepszym miejscu. W przypadku samochodów osobowych mamy do czynienia tak czy inaczej z totalnie inną budową, a skutkiem tego punkty montażowe danego haka holowniczego muszą być dopasowane do płyty podwoziowej danego wzoru.

 

Samochody ciężarowe i inna konstrukcja

 

W przypadku wozów ciężarowych konstrukcja zapewnia możliwiść montaż wielofunkcyjnego haka holowniczego bez ingerencji w pełne podwozie pojazdu – producenci już od początku przewidują wykorzystanie tego rodzaju pojazdów, w tym otóż także ciągnięcie przyczepy. Można w takim wypadku pokusić się o zakup autentycznego haka holowniczego danej firmy, jednakże równie świetnie sprawdzi się hak uniwersalny przykręcany na cztery śruby – niezbicie będzie znacznie tańszy!

 

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem wytrzymałego haka holowniczego polecam http://taniemoto.pl/52-haki-holownicze-Volvo.

martura36   
lis 22 2015 Opłacalność używanego haka holowniczego...
Komentarze (0)

Przeglądając oferty na portalach aukcyjnych czy też portalach obwieszczeń lokalnych można natrafić na oferty tyczące się odsprzedaży używanych haków holowniczych, które kuszą w zasadzie swoją niską ceną. W wielu przypadkach naprawdę za niespełna 200-300 złotych możemy kupić używany hak holowniczy z pełnym zestawem podłączeniowym do elektryki czterokołowca. Czy jest opłacalne rozważyć takie oferty? Czy montaż używanego haka holowniczego jest dobrym pomysłem?

 

Trwały hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/20-haki-holownicze-Fiat.

 

Na tak postawione pytanie odpowiedź może być tylko jedna – nie! Hak holowniczy jest jedynym miejscem styku auta i ciągniętej przyczepy, a w takim razie od jego jakości, wytrzymałości oraz trwałości zależy pełne połączenie i bezpieczeństwo. Haki holownicze, jak każde narzędzie w wozie, każdy jego komponent, ulegają naturalnemu zmęczeniu wespół z upływem czasu.

 

Zużycie haka holowniczego

 

Decydując się na zakup używanego haka holowniczego możemy co prawda zmierzyć średnicę kuli haka, która przy nowym egzemplarzu powinna mieć średnicę 50 milimetrów, zaś jej względna wartość graniczna to 49 milimetrów, aczkolwiek jest to jedynie jedna ze składowych decydująca o możliwości dalszego używania haka holowniczego. Stosowany hak holowniczy może stać się wygięty poprzez uderzenie przy cofaniu, co w konsekwencji osłabi jego wytrzymałość. Czy opłaca się więc ryzykować?

 

Nowy hak

 

Nowy hak holowniczy to wydatek zazwyczaj od 400,- zł w górę. Różnice cenowe między nowym, a użytkowanym hakiem nie są takie wielkie, ażeby stanowić priorytet przy wyborze. Należałoby o tym zdawać sobie sprawę!

 

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem mocnego haka holowniczego polecam http://taniemoto.pl/42-haki-holownicze-Porsche.

martura36   
lis 22 2015 Samodzielny montaż haka holowniczego do...
Komentarze (0)

Decydując się na ciągnięcie jakiejkolwiek przyczepy musimy na sam początek dostosować nasz czterokołowiec – mowa w tym miejscu niezbicie o montażu haka holowniczego. Czy możliwy jest samodzielny montaż, czy też jedynym rozwiązaniem jest zamówienie tego fachowym zakładom zajmującym się dystrybucją i montażem haków holowniczych, lub chociażby Autoryzowanej Stacji Obsługi danego producenta samochodu?

 

Pewny hak holowniczy w atrakcyjnej cenie można kupić tutaj http://taniemoto.pl/15-haki-holownicze-Chrysler.

 

Haki holownicze – i tak, i nie...

 

Wbrew pozorom na tak postawione pytanie nie ma bezsprzecznej odpowiedzi, dlatego że wszystko zależy od naszych zdolności manualnych, urządzeń, którymi dysponujemy, czasu, który możemy poświęcić na zestaw jak i od modelu auta. Zaczynając od tego ostatniego, to nie każdy fabrykant na etapie projektu danego modelu przewidywał możliwy późniejszy montaż haka holowniczego – brak odpowiednich wzmocnień w tylnej części płyty podłogowej, lub też brak przyrządzonych miejsc montażowych na wkręcenie stosownych śrub montujących belkę haka holowniczego. Jednym z takich samochodów jest Mazda 6, gdzie konieczne jest wiercenie otworów w płycie podłogowej i z tego powodu najłatwiej zlecić montaż profesjonalnym zakładom, które nie tylko zamocują hak, natomiast również należycie zabezpieczą wywiercone otwory przed możliwą korozją i rdzą.

 

Damy radę!

 

Wielokrotnie, o ile otwory montażowe są już przygotowane, montaż haka holowniczego ogranicza się do przykręcenia niewielu śrub i podłączenia elektryki na szybko złączkach, co możemy z własnej inicjatywy sporządzić w garażu oszczędzając kilkaset złotych na profesjonalnym montażu.

 

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem mocnego haka holowniczego polecam http://taniemoto.pl/43-haki-holownicze-Renault.

martura36